Aarhus Universitets segl

Powerpoint-præsentationer fra konferencen (pdf)

Læse- og skriveteknologi - status og perspektiver

  • Erik Arendal, specialkonsulent, Rådgivnings- og støttecentret, Aarhus Universitet
     

Inclusion and Assistive Technology for Dyslexic Students - a UK perspective

  • E.A. Draffan, Senior Research Fellow, University of Southhampton, England
     

IT-Støtte til ordblinde elever: Effekt og mulige veje til bedre implementering

  • Dorthe Klint Petersen, lektor, DPU, Aarhus Universitet


Opsamling og perspektivering

  • Helle Bundgaard Svendsen, VIA University College og Nationalt Videnscenter for Læsning


LST'ens rolle og funktion i den dysleksivenlige skole

  • Line Leth Jørgensen, dysleksivejleder, Hillerødsholmskolen og læsekonsulent, Heillerød Kommune


   

Seminar 1:

Implementering af LST i grundskolen - Astrid Danielsen

  • Astrid Danielsen, pædagogisk konsulent, University College Lillebælt

Implementering af LST i grundskolen - Ann Arleth

  • Ann Arleth, lærer, Højby skole

Implementering af LST i grundskolen - Simon Kristensen

  • Simon Kristensen, pædagogisk læringscenter koordinator og IT-vejleder, Hadbjerg Skole

Seminar 2:

LST og SPS-støtte i ungdomsuddannelserne - Marianne Petersen

  • Marianne Petersen, læsevejleder, erhvervsskolen SOPU København og Nordsjælland

LST og SPS-støtte i ungdomsuddannelserne - Lone Jøhnk

  • Lone Jøhnk, HF-lærer og læsevejleder VUC&hf Nordjylland, Aalgorg afdeling

Seminar 3:

LST i voksenundervisning og forberedende grunduddannelse - UVM

  • Styrelsen for Undervisning og Kvalitet, Undervisningsministeriet

LST i voksenundervisning og forberedende grunduddannelse - Martin Rasmussen og Heidi Kynde

  • Martin Rasmussen, OBU koordinator og ordblindeunderviser, VUC Holstebro-Lemvig-Struer
  • Heidi Kynde, ordblindelærer, VUC Holstebro-Lemvig-Struer

Seminar 4:

Lærerkompetencer og implementering af LST i skolen (tværgående) - Laura Kongskov og Helle Bundgaard Svendsen

  • Laura Kongskov, læse-/skrivevejleder, Rådgivnings- og støttecentret, Aarhus Universitet
  • Helle Bundgaard Svendsen, Lektor og ph.d. Læreruddannelsen og hf

Lærerkompetencer og implementering af LST i skolen (tværgående) - Line Leth Jørgensen

  • Line Leth Jørgensen, dysleksivejleder, Hillerødsholmskolen og læsekonsulent, Hillerød Kommune

Seminar 5:

Implementering af LST med elever og studerende som rollemodeller (tværgående) - Lance Luscombe

  • Lance Luscombe, skoleleder, Sidstrup-Skærup Skole

Implementering af LST med elever og studerende som rollemodeller (tværgående) - Bente le Fevre

  • Bente le Fevre, lektor og akademisk læse- og skrivevejleder, UC SYD, Kolding