Læse- og skriveteknologi - status og perspektiver
- Erik Arendal, specialkonsulent, Rådgivnings- og støttecentret, Aarhus Universitet
Inclusion and Assistive Technology for Dyslexic Students - a UK perspective
- E.A. Draffan, Senior Research Fellow, University of Southhampton, England
IT-Støtte til ordblinde elever: Effekt og mulige veje til bedre implementering
- Dorthe Klint Petersen, lektor, DPU, Aarhus Universitet
Opsamling og perspektivering
- Helle Bundgaard Svendsen, VIA University College og Nationalt Videnscenter for Læsning
LST'ens rolle og funktion i den dysleksivenlige skole
- Line Leth Jørgensen, dysleksivejleder, Hillerødsholmskolen og læsekonsulent, Heillerød Kommune
Seminar 1:
Implementering af LST i grundskolen - Astrid Danielsen
- Astrid Danielsen, pædagogisk konsulent, University College Lillebælt
Implementering af LST i grundskolen - Ann Arleth
- Ann Arleth, lærer, Højby skole
Implementering af LST i grundskolen - Simon Kristensen
- Simon Kristensen, pædagogisk læringscenter koordinator og IT-vejleder, Hadbjerg Skole
Seminar 2:
LST og SPS-støtte i ungdomsuddannelserne - Marianne Petersen
- Marianne Petersen, læsevejleder, erhvervsskolen SOPU København og Nordsjælland
LST og SPS-støtte i ungdomsuddannelserne - Lone Jøhnk
- Lone Jøhnk, HF-lærer og læsevejleder VUC&hf Nordjylland, Aalgorg afdeling
Seminar 3:
LST i voksenundervisning og forberedende grunduddannelse - UVM
- Styrelsen for Undervisning og Kvalitet, Undervisningsministeriet
LST i voksenundervisning og forberedende grunduddannelse - Martin Rasmussen og Heidi Kynde
- Martin Rasmussen, OBU koordinator og ordblindeunderviser, VUC Holstebro-Lemvig-Struer
- Heidi Kynde, ordblindelærer, VUC Holstebro-Lemvig-Struer
Seminar 4:
Lærerkompetencer og implementering af LST i skolen (tværgående) - Laura Kongskov og Helle Bundgaard Svendsen
- Laura Kongskov, læse-/skrivevejleder, Rådgivnings- og støttecentret, Aarhus Universitet
- Helle Bundgaard Svendsen, Lektor og ph.d. Læreruddannelsen og hf
Lærerkompetencer og implementering af LST i skolen (tværgående) - Line Leth Jørgensen
- Line Leth Jørgensen, dysleksivejleder, Hillerødsholmskolen og læsekonsulent, Hillerød Kommune
Seminar 5:
Implementering af LST med elever og studerende som rollemodeller (tværgående) - Lance Luscombe
- Lance Luscombe, skoleleder, Sidstrup-Skærup Skole
Implementering af LST med elever og studerende som rollemodeller (tværgående) - Bente le Fevre
- Bente le Fevre, lektor og akademisk læse- og skrivevejleder, UC SYD, Kolding