Velkomst og åbning af konferencen
Pædagogisk og teknologisk status
- Erik Arendal, specialkonsulent, Rådgivnings- og støttecentret, Aarhus Universitet
Svensk forskning om brug af LST i skole og uddannelse
- Emma Lindeblad, leg. psykolog/psykoterapeut Ph.d., Linnéuniversitetet, Växjö, Sverige
Textperformers - en undersøgelse af tale til tekst som udtryksform
- Nina Berg Gøttsche, Ph.d., VIA Læreruddannelsen i Skive
Seminarrunde 1
Når det ubevidste bliver bevidst
- Mikael Steensgaard Nielsen og Jeanette Rugaard Christensen, Kompetencecenter for Læsning, Aarhus
LST i klasserummet på ungdomsuddannelser
- Marie Ågård Bennike og Jette Kristine Olsen, læsevejledere på Tradium – Erhvervsskole og -gymnasier, Randers
LST og tale til tekst på FGU
- Julie Skibelund SPS- og ordblindevejleder, FGU Østjylland
Didaktisk anvendelse af LST som understøttelse i grundskolens læringsmiljø
- Birgitte Hougaard Bønding, læsekonsulent, Kompetencecenter for Læsning, Aarhus
- Gitte Skipper, leder, Kompetencecenter for Læsning, Aarhus
Seminarrunde 2
Brug af LST som læringsværktøj i grundskolens almenundervisning
- Gitte Møldrup Frederiksen, Ordblindekonsulent i Videncenter for sprog og læsning, Silkeborg Kommune
LST i lommen - mobilen som redskab på ungdomsuddannelser
- Jette Kristine Olsen og Marie Ågård Bennike, læsevejledere på Tradium – Erhvervsskole og -gymnasier, Randers
Nye LST muligheder inden for SPS fra 2023
- Margretha Eydfinnsdóttir, fuldmægtig, Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Nye LST muligheder inden for SPS fra 2023
- Bjarne Isager, pædagogisk konsulent, Vitec MV
Nye LST muligheder inden for SPS fra 2023
- Daniel Dam Freiling, CTO og ansvarlig for IT services, Nota
Implementering og undervisning i brug af talegenkendelse
- Martin Richardt, IT- og ordblindekonsulent, VUC Roskilde
Afslutning på dagen