Aarhus Universitets segl

Powerpoint-præsentationer fra konferencen (pdf)

Velkomst og åbning af konferencen

Pædagogisk og teknologisk status

  • Erik Arendal, specialkonsulent, Rådgivnings- og støttecentret, Aarhus Universitet

Svensk forskning om brug af LST i skole og uddannelse

  • Emma Lindeblad, leg. psykolog/psykoterapeut Ph.d., Linnéuniversitetet, Växjö, Sverige 

Textperformers - en undersøgelse af tale til tekst som udtryksform

  • Nina Berg Gøttsche, Ph.d., VIA Læreruddannelsen i Skive


Seminarrunde 1

Når det ubevidste bliver bevidst

  • Mikael Steensgaard Nielsen og Jeanette Rugaard Christensen, Kompetencecenter for Læsning, Aarhus

LST i klasserummet på ungdomsuddannelser

  • Marie Ågård Bennike og Jette Kristine Olsen, læsevejledere på Tradium – Erhvervsskole og -gymnasier, Randers

LST og tale til tekst på FGU

  • Julie Skibelund SPS- og ordblindevejleder, FGU Østjylland

Didaktisk anvendelse af LST som understøttelse i grundskolens læringsmiljø

  • Birgitte Hougaard Bønding, læsekonsulent, Kompetencecenter for Læsning, Aarhus
  • Gitte Skipper, leder, Kompetencecenter for Læsning, Aarhus


Seminarrunde 2

Brug af LST som læringsværktøj i grundskolens almenundervisning

  • Gitte Møldrup Frederiksen, Ordblindekonsulent i Videncenter for sprog og læsning, Silkeborg Kommune

LST i lommen - mobilen som redskab på ungdomsuddannelser

  • Jette Kristine Olsen og Marie Ågård Bennike, læsevejledere på Tradium – Erhvervsskole og -gymnasier, Randers

Nye LST muligheder inden for SPS fra 2023

  • Margretha Eydfinnsdóttir, fuldmægtig, Styrelsen for Undervisning og Kvalitet

Nye LST muligheder inden for SPS fra 2023

  • Bjarne Isager, pædagogisk konsulent, Vitec MV

Nye LST muligheder inden for SPS fra 2023

  • Daniel Dam Freiling, CTO og ansvarlig for IT services, Nota

Implementering og undervisning i brug af talegenkendelse

  • Martin Richardt, IT- og ordblindekonsulent, VUC Roskilde


Afslutning på dagen