Aarhus Universitets segl

Powerpoint-præsentationer fra konferencen (pdf)

Åbning af Ordblinde og it konferencen 2021

Læse- og skriveteknologi - status og perspektiver

  • Erik Arendal, specialkonsulent, Aarhus Universitet

Taligenkänning som skriveteknologi för elever med läs og skrivsvårigheter

  • Åsa Wengelin, professor, Göteborgs Universitet, Sverige

Særlige vilkår til prøver og eksamener i grundskole, ungdoms- og voksenuddannelse

  • Camilla Sebelin, pædagogisk konsulent, Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
  • Mathias Gulmann,  pædagogisk konsulent, Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
  • Emilie Normark Sørensen,  fuldmægtig, Styrelsen for Undervisning og Kvalitet

Undervisningspotentiale i LST

  • Stine Fuglsang Engmose, ph.d., adjunkt, Professionshøjskolen Absalon

Tilgængelige undervisningsmaterialer

  • Sebastian Pinto Bonnesen, fuldmægtig, Digitaliseringsstyrelsen
  • Søren Bjerring, chefkonsulent, Digitaliseringsstyrelsen


Seminarrunde 1

Læseteknologi i projekt Læsesucces for ordblinde børn i grundskolen

  • Minna Nørgaard Bruun, adjunkt, Københavns Professionshøjskole
  • Daniel Ramus Andersen, mentor og lærer i projekt Læsesucces, Asgård Skole

SPS og LST i ungdomsuddannelser

  • Sanne Skovgaard Madsen, EUD og SPS koordinator, Skanderborg-Odder Center for uddannelse

LST - Apps og programmer til FGU og voksenuddannelser

  • Heidi Kynde, ordblindekoordinator, FGU Holstebro
  • Kamma Dencker, lærer og PD med fokus på LST og læse- skrivevanskeligheder

Særlige vilkår til prøver og eksamen - grundskole

  • Hanne Mette Kristensen, læsekonsulent, Kompetencecentret for Læsning, Aarhus Kommune

Særlige vilkår til prøver og eksamen - ungdomsuddannelse

  • Anja Bols Slåttvik, ordblindekoordinator, hf i Nørre Vissum


Seminarrunde 2

LST som kvalificerende redskab for alle elever i grundskolen

  • Birgitte Hougaard Bønding, konsulent, Kompetencecentret for Læsning, Aarhus Kommune
  • Lise Grave Schmidt Holm,  konsulent, Kompetencecentret for Læsning, Aarhus Kommune

Undervisning af unge ordblinde - med LST

  • Anja Bols Slåttvik, ordblindekoordinator, hf i Nørre Vissum
  • Karen Elise Krogh, lærer, hf i Nørre Nissum

LST i et didaktisk og praktisk perspektiv - FGU Midt-Vest

  • Lene Bang Christensen, ordblinde- og SPS-koordinator, FGU Midt-Vest

LST i et didaktisk og praktisk perspektiv - FGU Sydøstjylland

  • Vivi Vitting Ottosen,  ordblinde- og SPS-koordinator, FGU Sydøstjylland

Talegenkendelse i undervisningen i grundskolen og ungdomsuddannelser

  • Michael Steensgaard Nielsen, konsulent,  Kompetencecentret for Læsning, Aarhus Kommune
  • Maximus Riisgaard Christensen, student fra Odder Gymnasium 2021
  • Gustav Stokholm, elev på HF i Viby fra august 2021