Åbning af Ordblinde og it konferencen 2021
Læse- og skriveteknologi - status og perspektiver
- Erik Arendal, specialkonsulent, Aarhus Universitet
Taligenkänning som skriveteknologi för elever med läs og skrivsvårigheter
- Åsa Wengelin, professor, Göteborgs Universitet, Sverige
Særlige vilkår til prøver og eksamener i grundskole, ungdoms- og voksenuddannelse
- Camilla Sebelin, pædagogisk konsulent, Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
- Mathias Gulmann, pædagogisk konsulent, Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
- Emilie Normark Sørensen, fuldmægtig, Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Undervisningspotentiale i LST
- Stine Fuglsang Engmose, ph.d., adjunkt, Professionshøjskolen Absalon
Tilgængelige undervisningsmaterialer
- Sebastian Pinto Bonnesen, fuldmægtig, Digitaliseringsstyrelsen
- Søren Bjerring, chefkonsulent, Digitaliseringsstyrelsen
Seminarrunde 1
Læseteknologi i projekt Læsesucces for ordblinde børn i grundskolen
- Minna Nørgaard Bruun, adjunkt, Københavns Professionshøjskole
- Daniel Ramus Andersen, mentor og lærer i projekt Læsesucces, Asgård Skole
SPS og LST i ungdomsuddannelser
- Sanne Skovgaard Madsen, EUD og SPS koordinator, Skanderborg-Odder Center for uddannelse
LST - Apps og programmer til FGU og voksenuddannelser
- Heidi Kynde, ordblindekoordinator, FGU Holstebro
- Kamma Dencker, lærer og PD med fokus på LST og læse- skrivevanskeligheder
Særlige vilkår til prøver og eksamen - grundskole
- Hanne Mette Kristensen, læsekonsulent, Kompetencecentret for Læsning, Aarhus Kommune
Særlige vilkår til prøver og eksamen - ungdomsuddannelse
- Anja Bols Slåttvik, ordblindekoordinator, hf i Nørre Vissum
Seminarrunde 2
LST som kvalificerende redskab for alle elever i grundskolen
- Birgitte Hougaard Bønding, konsulent, Kompetencecentret for Læsning, Aarhus Kommune
- Lise Grave Schmidt Holm, konsulent, Kompetencecentret for Læsning, Aarhus Kommune
Undervisning af unge ordblinde - med LST
- Anja Bols Slåttvik, ordblindekoordinator, hf i Nørre Vissum
- Karen Elise Krogh, lærer, hf i Nørre Nissum
LST i et didaktisk og praktisk perspektiv - FGU Midt-Vest
- Lene Bang Christensen, ordblinde- og SPS-koordinator, FGU Midt-Vest
LST i et didaktisk og praktisk perspektiv - FGU Sydøstjylland
- Vivi Vitting Ottosen, ordblinde- og SPS-koordinator, FGU Sydøstjylland
Talegenkendelse i undervisningen i grundskolen og ungdomsuddannelser
- Michael Steensgaard Nielsen, konsulent, Kompetencecentret for Læsning, Aarhus Kommune
- Maximus Riisgaard Christensen, student fra Odder Gymnasium 2021
- Gustav Stokholm, elev på HF i Viby fra august 2021