På gåben

Aarhus er en ren by, som er godt og kompakt indrettet.  Det er derfor oplagt og hyggeligt at komme rundt i byen på gåben.

Det tager cirka 30 minutter at gå fra midtbyen og op til universitetet.

Med taxa

Du kan bestille en taxa på telefonnummer (+45) 8948 4848 eller bede receptionisten på dit hotel om at bestille en. Lige ude foran banegårdens hovedindgang finder du en taxaholdeplads, og lignende holdepladser er fordelt over hele byen.

Med bus

Aarhus’ gule bybusser drives af Midttrafik. Busrutens nummer står både foran og bagpå bussen, og dens endestation står på de to displays over henholdsvis forruden og bagdøren. Som den eneste by i Danmark stiger man i Aarhus på bussen gennem bagdøren og af igen gennem fordøren. I busserne findes både billetteringsmaskine, klippekortautomat og rejsekort-standere. Du kan derfor både rejse på enkeltbillet, klippekort og rejsekort.

En enkeltbillet, som er gyldig i 2 zoner i Aarhus midtby, koster 20 kr. Prisen på et titurskort varierer afhængigt af antal zoner. Besøg Midttrafiks hjemmeside for at finde flere informationer om bybusserne og anden offentlig transport.

På cykel

Ligesom andre større byer i Danmark er også Aarhus ideel at komme rundt i på cykel. Byen er moderat kuperet og forbindes af mange sikre cykelstier. Forholdene for bycyklister forbedres hele tiden. Tag et kig på de mange unikke cykelruter og cykelstier, der findes i Aarhus.