Konference i København 19. august 2014

Forskning i folkeskole i forandring

Folkeskolen gennemgår i disse år radikale forandringer, stilles over for nye mål og skal håndtere stadig mere komplekse problemstillinger, der udfordrer de velkendte måder at arbejde på.

Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU) ved Aarhus Universitet er Nordeuropas største forskningsinstitution inden for forskning i børn, skole, pædagogik og læring. Instituttet inviterer nu til ny årlig skolekonference med bidrag fra mere end 50 af de fremmeste forskere indenfor feltet.

Konferencen sætter fokus på aktuelle udfordringer for den danske skole i lyset af den nye skolereform. Kom og få forskningsbaseret viden om de udfordringer den målstyrede folkeskole, skolelederen, læreren og eleverne står over for i en skole under grundlæggende forandring.

Med 32 forskellige fælles oplæg og workshops præsenterer forskerne den seneste forskningsbaserede viden inden for en lang række forskellige temaer og problemstillinger i dagens skole og lægger op til debat.

Konferencen "Forskning i folkeskole i forandring" henvender sig til alle med interesse inden for feltet: Skoleledere, lærere, undervisere på professionshøjskoler, studerende, kommunale forvaltninger, meningsdannere, organisationer mv.

Oplæg og workshops

Keynotes

Tirsdag den 19. august, kl. 9.30-16.15

Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Campus Emdrup, Festsalen (A220), Tuborgvej 164, 2400 København NV