DPU, Aarhus Universitet slår dørene op for den anden årlige dialogkonference om PPR. I år rettes blandt andet fokus på nogle af PPR’s samarbejdsparter. Hvordan ser udfordringer i skolen ud fra ledere, lærere og forældres perspektiver, og hvad betyder det for PPR’s opgaver i samarbejdet?
PPR-området har undergået store forandringer, og samtidig står området over for nye udfordringer af faglig og organisatorisk karakter. Udfordringer, der ikke mindst berører samspillet mellem faglighed og de organisationer, den skal virke i. PPR skal både arbejde praksisnært i klasserummene og blandt børnegrupperne, fungere som sparringspartnere for professionelle i feltet, facilitere tværfagligt samarbejde og på samme tid understøtte individuelle og organisatoriske udviklingsprocesser. PPR’s komplekse arbejdsopgaver stiller krav om nye og fleksible professionelle praksisformer. Det stiller krav til forskningen om både at stille relevante spørgsmål og viden til rådighed, og for at håndtere sådanne krav bedst muligt i PPR er der brug for dialog mellem forskning og praksis.
Konferencens formål er at bidrage til mere samarbejde mellem forskning og praksis og dermed danne baggrund for udvikling af nye forskningstiltag og fornyelse af professionel praksis samt efter/videreuddannelsesforløb.
Konferencen er afholdt