10.00 Velkomst v/institutleder Claus Holm
10.15-11.45
Første session: Skoleområdet
10.15-10.55
Improving school quality and educational practice through the use of data and research evidence: what can be learnt from Tower Hamlets and elsewhere? v/ Professor of Education Chris Brown, University of Portsmouth (*)
10.55-11.35
The Tower Hamlets Story – the school leader position v/Head teacher Cath Smith, Bow School, Tower Hamlets District.
11.35-11.45
Spørgsmål og diskussion
11.45
Frokost
12.30-14.00
Anden session: Dagtilbudsområdet.
12.30-13.10
Praxis, Ethics and Power: Implementing and Evaluating a Participatory Model of Child Assessment v/Professor Tony Bertram og Professor Chris Pascal, Centre for Research in Early Childhood (CREC), Birmingham, UK
13.10-13.50
Et godt sted at være – er et godt sted at lære v/Lone Andersen og Marlene Schwartz Nissen, Børnegården Vester Nebel, Kolding Kommune.
13.50-14.00:
Spørgsmål og diskussion
14.00-14.20
Kaffepause (fordeling i workshops)
14.20-15.20
Workshops
15.30-16.00
Kvalitet og udvikling i skole og dagtilbud – hvad siger data fra Program for Læringsledelse? v/Professor og centerleder Lars Qvortrup (**)
16.00
Tak for i dag
(*) ”The Tower Hamlets Story” I et af de mest udsatte områder af London har skolerne gennem de seneste ti år udviklet sig fra at ligge i bunden til at være topscorere med hensyn til løfteevne. Nogle af faktorerne har været ambitiøs ledelse, effektiv skoleudvikling, fokus på læring og undervisning, brug af data og forskning.
(**) I Program for Læringsledelse skole og dagtilbud deltager ca. 240 skoler og 200 dagtilbud. I 2015 blev der samlet data fra børn, elever, lærere, pædagoger, ledere og forældre. Dataindsamlingen blev gentaget i 2017. I mellemtiden er der blevet gennemført pædagogiske indsatser og kompetenceudvikling. Hvad siger data? Er det lykkedes at øge kvaliteten og fremme udviklingen?