Ethvert samfund må overveje, hvad det som fællesskab skal tilbyde børn og unge, og hvad det forventer af dem. Skal samfundet først og fremmest skabe rammer for, at børnene og de unge kan realisere deres drømme, udnytte deres potentialer og lære at klare sig selv? Eller skal det sørge for, at ingen ekskluderes, og alle får mulighed for at klare sig så godt som muligt, og drage omsorg for dem, der ikke kan klare sig selv?
Børns og unges læring, udvikling og deltagelse i samfundet er grundlæggende et socialt anliggende, og inklusion er en social praksis, der både producerer og reproducerer normer, regler, rutiner gennem sociale processer, interaktioner og relationer. Det er omdrejningspunktet for den nye bog "Inklusion og eksklusion - en grundbog".
På konferencen 8. februar vil forfatterne præsentere eksisterende forskning på feltet og give nye perspektiver på inklusionsfremmende indsatser rettet mod børn og unges hverdag.
Kirsten Elisa Petersen og Janne Hedegaard Hansen(red.)
Fredag den 8. februar 2019 9:30-16:00
DPU, Aarhus Universitet, Campus Emdrup, Festsalen, lokale A220, Tuborgvej 164 – 2400 København NV
Konferencen er afholdt
Alle priser er inklusiv 25% moms