9:00-9:30
Registrering med kaffe og udlevering af Kognition & Pædagogik #111/112
9:30-9:40
Velkomst
9:40-10:40
Why Egalitarian Societies Need Gifted Education. By Dr. Linda Silverman, director of Institute for the Study of Advanced Development, the Gifted Development Center, USA
10:40-11:10
Refleksioner over udviklingsbefordrende tiltag i læringsmiljøet med fokus på børn og unges perspektiver og de voksnes interaktion. Ved psykolog Ole Kyed
11:10
Kaffe/te pause
11:40
Hvordan identificerer vi de højt begavede og talentfulde børn og unge? Ved Poul Nissen, DPU, Aarhus Universitet
12:00
Frokost
13:00-13:45
Workshops - runde 1
13.45-14.30
Workshops - runde 2
14:30
Talentprogrammer i folkeskolen – hvorfor, hvordan og med hvilket udbytte? Ved pædagogisk konsulent Susanne Rubenius, Horsens Kommune
15:00
En undersøgelse af årgang 2017-18 på Knords Gymnasium. Ved professor Mads Hermansen
15:30
Udfordrende læringsmiljøer. Ved Kirsten Baltzer, DPU, Aarhus Universitet
16:00
Hvad så? Hvis eleverne udsættes for udfordrende undervisningsmiljøer virker det så? Evidensinformeret undervisning. Ved Poul Nissen, DPU, Aarhus Universitet
16:20
Afrunding ved Poul Nissen, DPU, Aarhus Universitet
16:30
Tak for i dag.