Med fly:

Sådan kommer du til og fra Aarhus Lufthavn

Aarhus Lufthavn/Tirstrup ligger 40 km nord for byen og har direkte internationale flyvninger til Göteborg, Helsinki, London (Stansted), Oslo og Stockholm. På lufthavnens hjemmeside kan du finde information om afgangs- og ankomsttider.

Lufthavnsbussen til Aarhus midtby afgår med hyppige intervaller (20 minutter efter hver flyankomst og med stoppested lige udenfor lufthavnens hovedindgang). En billet koster cirka 100 kr., og turen tager cirka 50 minutter ind til Aarhus centrum. Undervejs stopper bussen ved Aarhus Universitet (ved Nobelparken). Følg linket nedenfor for at finde flere informationer om lufthavnsbussen, eller ring på tlf. (+45) 8612 8622 (busselskabet).

Busbilletten kan betales med kontanter (DKK, NOK, SEK, USD, GBP, EUR), eller du kan benytte et af følgende betalingskort i bussen: Dankort, VISA, MasterCard og JCB.

På hverdage er der mange daglige afgange fra Aarhus Lufthavn/Tirstrup til Københavns Lufthavn/Kastrup, i weekender lidt færre. Flyvningen mellem Aarhus og København tager 35 minutter. I København kan du gratis hoppe på terminalbussen mellem indenrigs- og udenrigsterminalerne.

Aarhus Lufthavn/Tirstrup
Info om lufthavnsbussen
Københavns Lufthavn

Sådan kommer du til og fra Billund Lufthavn

Billund Lufthavn ligger cirka 100 km syd for Aarhus og har direkte internationale flyforbindelser til mange europæiske destinationer, bl.a. Barcelona (Girona), Berlin, Birmingham, Bruxelles, Edinburgh, Faro, Frankfurt, London, Manchester, Milano, München, Oslo, Paris, Riga, Rom og Stavanger. På lufthavnens hjemmeside kan du finde information om afgangs- og ankomsttider.

Lufthavnsbussen mellem Aarhus og Billund kører flere gange dagligt - følg linket til lufthavnens hjemmeside nedenfor for mere information. Rejsetiden mellem Aarhus midtby og Billund Lufthavn er cirka halvanden time. Billettering foregår ombord på bussen med en billetpris på cirka 140 kr. Følgende betalingskort kan anvendes i bussen: Dankort, VISA, MasterCard, Visa Electron, V Pay, China Union Pay, American Express og JCB.

Billund Lufthavn

Sådan kommer du til og fra Københavns Lufthavn

På lufthavnens hjemmeside kan du finde information om afgangs- og ankomsttider. Via linket til DSBs hjemmeside nedenfor kan du finde togtider fra København til Aarhus. På hverdage er der desuden mange daglige flyafgange mellem Københavns Lufthavn og Aarhus Lufthavn/Tirstrup, i weekender lidt færre. Flyvningen mellem Aarhus og København tager 35 minutter. I København kan du gratis hoppe på terminalbussen mellem udenrigs- og indenrigsterminalerne. Københavns Lufthavn har direkte flyforbindelser til en lang række internationale destinationer.

Københavns Lufthavn
DSB
Aarhus Lufthavn/Tirstrup

Med tog:

Aarhus udgør et af Danmarks største jernbaneknudepunkter. Togene afgår på timebasis i alle landets retninger. Skal man til eller fra Syd- eller Centraleuropa, skal man over Hamborg eller Flensborg for at nå Aarhus. Rejsetiden fra Hamborg til Aarhus er på cirka fem timer. Togforbindelse mellem Aarhus og Østeuropa er mulig via Polen og København. Togene mellem Aarhus og København kører på timebasis. Åbningen af Storebæltstunnellen har forkortet rejsen med en time, så den nu kun tager 3,5 time. Der er adskillige daglige togafgange til Sverige, Tyskland og resten af Europa.

Besøg DSBs hjemmeside eller DSBs Rejseplan for at finde alle ruteplaner og planlægge din rejse.

Togene afgår fra Københavns Lufthavn til Aarhus på timebasis. Billetten koster cirka 410 kr. per vej (inklusiv pladsbillet). Togbilletter kan købes i DSBs Billetsalg i Terminal 3 lige ovenfor det rullende fortov, der fører ned på perronerne.

Med færge:

Du kan finde den gældende fartplan for færgen mellem Aarhus og Sjælland (Aarhus-Odden) på færgeselskabets hjemmeside.

Med bil:

Fra Aarhus er der direkte forbindelse til det europæiske motorvejsnet, så det er nemt at nå de fleste europæiske byer fra Aarhus. Turen til Hamborg tager cirka fire timer. Via det danske vejnet er der desuden gode forbindelser mellem landets byer. Følg linket og se Aarhus Universitets placering på landkortet.

Med taxa:

De forskellige strækninger varetages af forskellige taxaselskaber - det koster cirka 600 kr. at køre med taxa fra Aarhus Lufthavn til Aarhus og 1500 kr. fra Billund Lufthavn til Aarhus.