AU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Matematikdidaktikkens dag 2019

Matematikkens historie i undervisning

DPU, Aarhus Universitet, inviterer 1. marts 2019 for fjerde år i træk til ”Matematikdidaktikkens dag".
I år sætter konferencen fokus på matematikhistoriens rolle i matematikundervisning.

OM KONFERENCEN


Konferencen adresserer matematikundervisning på tværs af uddannelsesniveauer og uddannelsesinstitutioner. Det fælles tema for konferencen i 2019 er inddragelse af matematikkens historie i matematikundervisning. Dagen vil omfatte oplæg af internationale og nationale matematikhistorikere og matematikdidaktikere såvel som formidling af erfaringer fra praksis.

Konferencen arrangeres af DPU, Aarhus Universitet og henvender sig til alle med interesse i matematikundervisning og -læring på tværs af uddannelsesinstitutioner og uddannelsesniveauer i Danmark.

TID OG STED


Fredag 1. marts 2019 kl. 09.30-16.30

Danmarks institut for pædagogik og uddannelse, (DPU) Aarhus Universitet, Tuborgvej 164, 2400 København NV i festsalen lokale A220

PRIS OG TILMELDING


  • 1250 kr. inkl. moms for hele dagen
  • 450 kr. inkl. moms for studerende på SU og med studienummer

Deltag med en poster

Alle interesserede deltagere i konferencen har mulighed for at fremsende et abstract (max 1000 ord) til en poster, som de kan præsentere på konferencen.

Send dit abstract seneste 25. februar 2019 til mail : matdida.arts.edu@au.dk

Alle abstracts vurderes af programkomiteen fra DPU Aarhus Universitet:

  • Uffe Thomas Jankvist, professor MSO, ph.d. (formand)
  • Lena Lindenskov, lektor, ph.d.
  • Tomas Højgaard, lektor, ph.d.
  • Lisser Rye Ejersbo, emeritus, ph.d.
  • Thomas Kaas, ph.d. studerende
  • Ingi Heinesen Højsted, ph.d. studerende
  • Morten Elkjær, ph.d. studerende
  • Rikke Maagaard Gregersen, ph.d. studerende
  • Mathilde Kjær Pedersen, ph.d. studerende
  • Marianne Thomsen, ph.d. studerende
  • Cecilie Carlsen Bach, ph.d. studerende
  • Maria Kirstine Østergaard, ph.d. studerende
  • Birgitte Henriksen, ph.d. studerende